2/02/2006

Ayın çiçeği: Phalaenopsis yani bizim deyimimizle Orkide:))


Latince adıyla Phalaenopsis bizim deyimimizle ise Orkide, özel olduğu kadar bakımının da zor olması ile bilinen ve bu açıdanda oldukça göz korkutan bir çiçek türüdür. Oysa phalaenopsis, orkide türleri arasında bakımı en kolay olan türlerden birisidir. Birkaç basit kural uygulanırsa bitki yıllar boyunca emin olun çiçek açacaktır. Hem şık görünümü, hem de kolay bakımı nedeniyle en popüler orkide türlerinden biri olan phalaenopsis'in çiçekleri çok uzun süre dayanır.

Yaklaşık 3 ay boyunca çiçekli kalan bu bitki genellikle senede 2 kez çiçek verir. Sıcak ve nemli havayı sever. Aydınlık, ancak direkt güneş ışığı almayan bir yerde bulundurulmaktan hoşlanır. Anlayacağınız epeyce nazlıdır ancak emin olun evinizin sıcak ortamı bu bitkiyi mutlu etmeye yetecektir. Kış ayları boyunca her gün sulamanıza kesinlikle gerek olmamakla birlikte haftada 2-3 kez sulamanız yeterli olacaktır. Yanlız bu aşamada şu duruma dikkat etmeniz gerekmektedir... Bilindiği gibi ev hanımlarının büyük bir kısmı çiçeklerinin tabaklarına su koyup öylece bırakmayı tercih ediyorlar ancak bu bitki böyle bir şeyi kesinlikle kabul etmiyor... Staj yaptığım zamanlarda böyle bir hata yaparak bitkinin ölümüne yol açtığım için sizi baştan uyarmak istedim. Siz siz olun tabağına kesinlikle su koymayın...

Çiçeklerle yakından ilginen bir çok kişi bu yazıyı okuduktan sonra belki şöyle bir şey sorabilir. Neden tabağına su koymuyoruz? Çünkü direk olarak suya oturtulan Orkide gibi hassas bitkiler, köklerinin su ile direkt temasta bulunması nedeniyle çürüyebiliyorlar. Bu nedenle bitkiyi suladıktan sonra saksının altını mutlaka silmek gerekiyor. Bir diğer çözüm ise saksı ile tabak arasına çakıl taşları döşeyerek direkt teması engellemektir.

Phalaenopsis normal toprağa direk olarak ekilemez. Buradanda anlayacağınız gibi toprağı özeldir. Yetişme ortamının içerisine ağaç kabukları, yaprak çürüğü ve kuru dal parçacıklarından oluşan karışımların olması nominal büyümesi açısından son derece önemlidir. Senede bir kez tercihen bayar aylarında ve çiçek açmadığı bir dönemde toprağının değiştirilmesi gerekir.

Orkide'nin çiçekleri yaklaşık 3 aya yakın bir süre boyunca canlı kalır. Bu sürenin sonunda, çiçekler dökülünce çiçeği taşıyan sap orta noktasından kesilmelidir. Böylelikle bitkinin enerjisi boşa harcanmamış olur ve yeniden çiçek verme işlemi hızlanır. Çiçek verme mevsiminide unutmadan söyleyeyim Aralık-Mayıs arasıdır. Bitkinizin ne ölçüde sağlıklı büyüdüğünü yaprak renginden anlamanız mümkündür. Çoğu ev bitkisinin aksine, koyu ve parlak yeşil yapraklar orkidelerde sağlık göstergesi değildir. Tam tersine, sağlıklı ve yeterli ışık alan bir orkidenin yaprakları çimen yeşiline yakın bir rengi alması gerekmektedir.

Sevgililer günününde yaklaştığı şu günlerde bakarsınız eşiniz, sevgiliniz size bir Orkide hediye eder ... Orkidenizi güle güle büyütmeniz dileklerimle...

13 Comments:

Anonymous Burcu (brcdesign-hobibloglari) said...

:) orkideyi cok severim. bannerı ekledigin için teşekkürler. sen de eklendin kategorilere.

9:06 ÖS  
Blogger erva said...

Sevgili Burcu cok tesekkür ederim... Sevgilerimle:)

10:06 ÖS  
Blogger evperisi said...

selam!
Huzurlu pazarlar...
orkideli günler...

4:34 ÖS  
Blogger erva said...

selam evperisi:))

Bloğumu ziyaret etmissin. Hosgeldin sefalar getirdin o halde diyeyim. Bende birazdan iade-i ziyaret yapıcam senin bloğuna... Orkidenin güzelliginin yansımasıyla olusan bol mutlu günler... Sevgilerimle

12:22 ÖS  
Anonymous Beyhan said...

Bloğunuzu tesadüfen gördüm,çok hoşuma gitti.Konular,çalışmalar oldukça güzel.Sevgiler...

1:26 ÖS  
Blogger erva said...

Beyhan güzel sözlerin için çok tesekkür ederim... Bende senin bloğunu ziyaret edicem birazdan...Sevgilerimle

2:06 ÖS  
Anonymous cicibişiler said...

arkadaşım tebrik ediyorum gerçekten
ne kadar güzel bir kampanya bu
bilmiyorum ki acaba ilgi olacak mı?blogcu com cfamiasında acaba yapılabilecek birşeyler var mı??
blog listelemek için blog açan arkadaşımız mı ilan etse acaba bir de??
duyarlılığınıza hayranlık duyuyorum arkadaşım
bu battaniyelerin olması gereken bir büyüklük var mı?
ulaştırılması için tavsiyeniz neresi ve tahminen ne kadar zaman içinde?

4:56 ÖS  
Blogger erva said...

Canım benim güzel sözlerin için çok tesekkür ederim. Açıkçası ilk etapta bende senin gibi talep gelir mi, ilgi görür mü diye bayağ bir endise etmistim. Ancak sundan emin olabilirsin ki 1 battaniye diye yola çıkarken su an itibariyle tam tamına 10 tane battaniyeyi rahatlıkla çıkarabileceğiz. Buradanda ilginin ne denli cok oldugunu söylememe gerek yok sanırım:))

blogcu com camiasında aslında genelde duyurulsa belki bir o kadar daha ilgilenecek arkadasımız çıkabilir. Su an itibariyle listemizde 70 kisi aktif olarak gözüküyor. Bu sayının çoğalması elbetteki dahada hosumuza gider...Battaniyelerin olması gereken boyut yaklasık 1.20 1.40 veya 1.60 falan olacak... Kaldıki içine elyaf falanda konacağı için tam bir tek kisilik yorgan kıvamında oluyor... Projeye katılım bu ay sonuna kadar, mart bası itibariylede birlestirme islemlerine ağırlık vereceğiz... Bu arada battaniyelerin ulastırıcalacağı adreste Kocaeli SHÇEK olacak... Sevgilerimle

5:38 ÖS  
Blogger jlan said...

bu sayfayı gogglde yardım ararken buldum çünkü acil yardıma ihtiyacım var:.( kime gidiym nereye sorim derken, bu sayfada yazılanlar oldukça güven verici geldi bana..bi türlü yardım bulamıyorum ve çiçek sattını zanneden ama bakımını bilmeyen o canavarlar yüzünden çiçeim ölüo:(((
bana 2hafta önce hedie gelen bu güselim şeye aşık oldum..bana bakımını "haftada1sula, direkt günışığı ok"die özetleyip bitirdiler ama kuzum bu yeter mi..şimdi salona bi girdim çiçeklerinin çoğunu dökmüş:.(

geldii gibi dokunmadım toprağın "üstüne" çakıllar serpiştirmişler..köklerinin birazı dışarda görünüo..haftada bi suladım..direkt günışıından da korudum..kesinlikle üstten ve klorsuz verdim..ama o sırada bilmiodum dokundum hoşlanmıosa ay ay:( ama noluoo:( üstelik gövdesi de renk değiştirio bu yi mi kötü mü bilemedim..evet yaprakalrı da hala koyu yeşil..öle geldi bana zaten..

bilen cvp versin nolur..o da canlı ve ölmesini istemiyorum onu çok sevdim:(

7:01 ÖS  
Blogger jlan said...

bu sayfayı gogglde yardım ararken buldum çünkü acil yardıma ihtiyacım var:.( kime gidiym nereye sorim derken, bu sayfada yazılanlar oldukça güven verici geldi bana..bi türlü yardım bulamıyorum ve çiçek sattını zanneden ama bakımını bilmeyen o canavarlar yüzünden çiçeim ölüo:(((
bana 2hafta önce hedie gelen bu güselim şeye aşık oldum..bana bakımını "haftada1sula, direkt günışığı ok"die özetleyip bitirdiler ama kuzum bu yeter mi..şimdi salona bi girdim çiçeklerinin çoğunu dökmüş:.(

geldii gibi dokunmadım toprağın "üstüne" çakıllar serpiştirmişler..köklerinin birazı dışarda görünüo..haftada bi suladım..direkt günışıından da korudum..kesinlikle üstten ve klorsuz verdim..ama o sırada bilmiodum dokundum hoşlanmıosa ay ay:( ama noluoo:( üstelik gövdesi de renk değiştirio bu yi mi kötü mü bilemedim..evet yaprakalrı da hala koyu yeşil..öle geldi bana zaten..

bilen cvp versin nolur..o da canlı ve ölmesini istemiyorum onu çok sevdim:(

7:03 ÖS  
Anonymous Adsız said...

orkide için verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim .bana da belçikadan hediye olarak getirildi ve ne yapacağımı şaşırmıştım.yazdıklarınızdan sonra orkideme çok iyi bakmaya başladım ve de çok iyi durumda

11:06 ÖS  
Anonymous çiçekçi said...

Orkide, enözel duygularımızı anlatmak için en nadide ve en güzel çiçek seçimi

11:14 ÖS  
Blogger neşe said...

burada yayınladığınız bilgiler için tşk ederim benimde dün bir orkidem oldu onu çok sevdim. bakımını bilemediğimden yanlış birşey yapmaktan korktum ama sayenizde çokda zor olmadığını öğrendim tekrar çok tşkler.

5:49 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home